All in onderhoud aan daken bestaat uit 2 hoofddelen: melding lekkages of beschadigingen en het planmatig technisch beheer. In beide gevallen wil de men exact weten wat de algemene situatie is en of er bepaalde zaken zijn waarmee men rekening kan houden (dat kan een rit met de bus schelen). Dit kan aan de basis worden gerealiseerd door het toepassen van geografische informatie systeem van see IT all, ProjectXplor.
Daklekkage meldingen
Zijn er vaker lekkages geweest? Hoe is dat opgelost? Op welke locatie op het dak zaten deze lekkages?
Zijn er nulmetingen? Is er al een onderhoud gepland op korte termijn?
Planmatig dakonderhoud
Zijn er zaken waar je bij de voorbereiding rekening moet houden? Staan er technische installaties op het dak?
Welk service level wordt verwacht? Nulmetingen en wat zijn de resultaten? Dak inspectie volgens de normen?
Nieuwe aanpak dakonderhoud
De organisatie van deze mogelijkheden en verbetering van uw proces kunnen eenvoudig worden gestroomlijnd en geïmplementeerd met de juiste tools.
Met Assetmanagement producten van See IT all (zoals ProjectXplor en AssetXplor) krijgt u volledig grip op deze zaken. Middels geografische visualisering worden alle assets en status in kaart gebracht. Dit kan ter plaatse als men op locatie is, maar ook vanuit uw bestaande database. Alleen al het zoeken naar assets, bijv. t.b.v. werkvoorbereiding, wordt hiermee stukken eenvoudiger.
Duizenden beelden eenvoudig oproepen
Duizenden beelden en documenten kunt u koppelen aan de klanten en uitgevoerd werk. Maar dat niet alleen, deze bestanden kunt u koppelen aan het dak, letterlijk als een punt op een foto, een plattegrond of een geografische kaart. Het oproepen van de beelden is heel erg laagdrempelig.
Dakonderhoud in kaart brengen
Met de producten van See IT all kan men op een geografische kaart, projecten voorbereiden waarbij automatisch kennis en expertise van de organisatie, als data lagen over de situatie worden gelegd.
Gebruikers kunnen nu meten vanuit hun eigen bureau (oppervlakte van een dak, dak opstand meten, andere dakafwerkingen meten en bekijken). Zij kunnen alle informatie oproepen vanuit deze kaart. Uiteraard is dit te koppelen aan een bestaande database.
Wat als de klant belt voor een “spoedje daklekkage”?
Waar zaten vorige lekkages? wie heeft deze opgelost?
Op het moment dat klanten bellen voor onderhoud of reparatie aan het dak, is het handig om relevante informatie visueel bij de hand te hebben. Ook kunnen klanten middels het platform zelf al foto’s toevoegen zodat vele communicatie slagen kunnen worden gepasseerd.
Neem contact met ons op als u hier meer van wilt weten.